Du har full retur och bytesrätt inom 30 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan, plombering om sådan finns ej är bruten och att den returneras i oskadat skick. Förpackning ska inte vara bruten eller skadad om det inte är försvarligt med hänsyn till vad som krävs för att undersöka eller pröva varan utan att den förstörs.
Har du beställt och valt leveranssätt "hämta i butik" så gäller 30 dagars retur och bytesrätt från den dagen då paketet är packat och redo att hämtas i butiken.
Peruker, strumpbyxor, kosmetik och smink kan ej provas.
Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong, i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör.
Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning.
Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur. Kontakta oss innan du skickar tillbaka paketet hos posten så skickar vi ut en retursedel som du får på din mail till en kostnad av 49 kr.
Kalas Kompaniet åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via kalaskompaniet.se. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.
Ångerfrist och meddelande
Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från kalaskompaniet.se har du därför enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför
affärslokal rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela Kalas Kompaniet detta, 0707-859 769.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:
- ordernummer
- fakturanummer
- titel på de produkter du vill returnera.
Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.
Om varan vid retur är använd mer än nödvändigt och returneras i förändrat skick görs ett värdeminskningsavdrag på beloppet.
Konsumentverkets ångerblankett.
Reklamation
Har en vara förstörts och detta beror på ett produktionsfel har du rätt att reklamera din vara. Detta ska ske inom skälig tid enligt Konsumentköplagen vilket är inom 2 månader. Reklamattionsrätten sträcker sig över tre år från köptillfället. Hör av dig till oss på info@kalaskompaniet.se så kommer vi överens om hur vi löser detta. Vi vill att du ska bli nöjd med de varor som du köpt av oss.
Återbetalning
Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto omgående från den dag då vi erhållit den returnerade varan. Observera att fraktkostnaden för försändelsen ej återbetalas. Även en returfrakt på 49:- tillkommer.
Återbetalning vid ångerrätt gäller 14 dagar från mottaget meddelande.
Vid reklamation återbatalas varans pris, frakt och returfrakt samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.
Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.
Reservationer
Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.
Det kan hända att lagersaldo är felaktigt och att vissa varor därför inte finns. Du har då möjlighet att häva ditt köp.
Kalas Kompaniet förbehåller sig för prisfel som är uppenbart felaktiga.
Force Majeure
Kalas Kompaniet är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utretts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal
Kalas Kompaniet följer Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Läs mer här.
Tvist
Vid eventuell tvist kommer Kalas Kompaniet att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer!